Home Over ons Nieuws en publicaties Nieuws 2-stapsverificatie verplicht voor Mijn Stadgenoot vanaf 17 maart

2-stapsverificatie verplicht voor Mijn Stadgenoot vanaf 17 maart

Leestijd: 2 min

Heeft u een account voor Mijn Stadgenoot? Dan gebruikt u vanaf 17 maart 2-stapsverificatie (2FA) om in te loggen. Het heet 2FA omdat u in 2 stappen inlogt. Eerst voert u uw wachtwoord in. En daarna vult u een code in die u per sms krijgt. Al onze huurders met een account voor Mijn Stadgenoot hebben hier een e-mail over ontvangen.

In Mijn Stadgenoot volgt u een aantal stappen om 2FA te activeren

De eerste keer dat u inlogt in Mijn Stadgenoot na 17 maart, activeert u 2FA. Dit doet u door 2FA aan te zetten. Daarna krijgt u een sms op uw mobiele nummer met een code. Deze code vult u in op de website. Dan komt u in Mijn Stadgenoot. Logt u daarna in op Mijn Stadgenoot? Dan krijgt u iedere keer na het invullen van uw wachtwoord een sms met een code op uw mobiele nummer. Nadat u die code op de website heeft ingevuld, bent u ingelogd op Mijn Stadgenoot.   

Met 2FA is uw account van Mijn Stadgenoot veiliger

2-stapsverificatie voegt extra beveiliging toe aan uw account van Mijn Stadgenoot. Om toegang te krijgen is alleen een wachtwoord niet meer genoeg. Mensen gebruiken soms hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts. Iemand kan dit wachtwoord raden of het kan uitlekken na een hack. Dan zou diegene toegang hebben tot uw account van Mijn Stadgenoot en allerlei persoonlijke gegevens. Bijvoorbeeld uw betalingsgegevens. 2FA is een extra slot op uw account. Daarmee zijn uw gegevens nog beter beveiligd.

Heeft u vragen?

Of wilt u hulp bij 2FA of Mijn Stadgenoot? Neem gerust contact met ons op. Dat kan via chat of WhatsApp op de website stadgenoot.nl/contact. U kunt ook bellen met onze Klantenservice via 020 – 511 80 00. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 – 17.00 uur.