Buurten en Wijken

Reparatieverzoek

Voor een reparatie kunt u terecht bij Mijn Stadgenoot of onze klantenservice. Spoedeisende zaken, zoals een stroomstoring of een flinke lekkage, krijgen voorrang en proberen we dezelfde dag nog op te lossen. Voor calamiteiten kunt u ook buiten kantooruren bij de klantenservice terecht. U wordt dan doorgeschakeld naar een noodnummer. Reparaties verrichten we zelf of laten we doen door externe uitvoerders.

Online indienen

Een reparatie kunt u 24 uur per dag, zeven dagen in de week indienen via ons online omgeving. Het indienen van een reparatieverzoek gaat makkelijk en snel door een postcode en huisnummer in te voeren. Doorloop het vragenformulier en plan een afspraak in met onze servicemedewerker. Komt u er niet uit? U kunt ook onze Klantenservice bellen op 020 - 511 8000.

Reparatieverzoek indienen

Afspraak gemist?

Een afspraak voor een reparatie gemaakt en u kunt toch niet thuis zijn? Geef dat dan aan ons door. Dan maken we direct een nieuwe afspraak. Als u vergeet af te zeggen, laten we een kaartje bij u achter en kunt u een nieuwe afspraak maken. Bent u bij de tweede afspraak weer niet thuis, dan moet u €35,- voorrijkosten betalen.

Lamp stuk

Is er een lamp stuk in de algemene ruimte dan neemt u rechtstreeks contact op met SDR, bereikbaar via telefoonnummer 020 - 511 0885 of per e-mail stadgenoot@sdr.nl.

Afvoer verstopt

Verstopte leidingen die vanuit de woning bereikbaar zijn, moet u zelf (laten) verhelpen. Als u lid bent van het Ontstoppingsfonds (AORC) wordt de verstopping gratis verholpen. Of u bent aangesloten bij het Ontstoppingsfonds, ziet u op uw servicekostenafrekening of in artikel 5 van uw huurcontract. Bij een verstopte leiding belt u het AORC: 020 - 631 1331. Als u geen lid bent, kunt u ook het AORC bellen. De rekening is dan voor u.

Stinkende afvoerputjes of toilet?
Controleer dan eerst of er nog water in het zogenoemde stankslot staat. Dit voorkomt dat er rioollucht uit de afvoer opstijgt, en werkt alleen als er water in staat. Laat de kraan even lopen om het stankslot opnieuw met water te vullen. Als de rioollucht aanwezig blijft na het luchten van de woning is er wellicht meer aan de hand. Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice. 
Hieronder vindt u een overzicht van stoffen die u niet door het riool (via wastafel, douche/bad, gootsteen en toilet) moet wegspoelen.

Soort stof

Opmerkingen

Etensresten, bak- en braadvet, maandverband, schoonmaakdoekjes en haren Riool slibt dicht of raakt verstopt.
Aceton, jodium, ether Stoffen tasten de kunststof leidingen van de riolering aan.
Geneesmiddelen, olie, chemicaliën, verfresten, kwastenreiniger, fotochemicaliën, etc. Zijn zeer slecht voor het milieu, daarom inleveren bij een milieudepot in uw gemeente. De gemeentereiniging kan meer informatie geven. 


Wintertips

Verwarm bij strenge vorst (onder -8°C) alle vertrekken in uw woning. Dan bevriest de waterleiding niet.

Niet thuis in de wintermaanden? Neem de volgende maatregelen:
  • Sluit de hoofdkraan van de waterleiding af.
  • Tap alle waterleidingen af, spoel daarna de wc een keer door.
  • Bescherm de waterleiding, zeker als die tegen een buitenmuur is geplaatst, met speciaal isolatiemateriaal of omwikkel de leiding met kranten.
  • Doof de waakvlam in de geiser en zet de gaskraan uit.
  • Zet de thermostaat van de verwarmingsinstallatie op 16°C.
  • Zet de elektriciteit van de verwarmingsinstallatie niet uit.
  • Zet de radiatorkranen open.
  • Hebt u een gaskachel, laat deze dan laag branden en zet de binnendeuren open.

Deze pagina is voor het laatst aangepast op: 17-07-2017 Print Opslaan

Deze website maakt gebruik van cookies om onze content beter op uw voorkeuren af te stemmen. Zie ook onze privacy verklaring. Akkoord

Suggesties?

Wat vind je van onze website?

Stadgenoot.nl is een digitaal portaal voor iedereen die op zoek is naar informatie over Stadgenoot: woningen, bedrijfsruimtes of parkeerplaatsen, huurderszaken, vacatures en andere organisatieaangelegenheden. We willen een overzichtelijke en informatieve site aanbieden die aan de behoeftes van onze bezoekers tegemoet komt.

We blijven de website continu verbeteren. Dit doen we het liefst met jullie opmerkingen en ideeën. Denk met ons mee en laat weten wat je van onze website vindt en wat er beter zou kunnen.

Wat vind je van onze website?

één antwoord mogelijk