Buurten en Wijken

Klachten en geschillen

Correcte dienstverlening staat bij Stadgenoot hoog in het vaandel. Onze medewerkers zijn er om u vriendelijk en zorgvuldig van dienst te zijn. Vindt u dat u niet correct bent behandeld? Laat het ons weten. Dan kunnen we er misschien iets aan doen.

Een klacht melden

Bent u ergens niet tevreden over? Meld uw klacht altijd eerst bij Stadgenoot. Dat kan per e-mail (info@stadgenoot.nl), via mijn.stadgenoot.nl (-> Aanvragen en melden -> Melden overlast of klacht), per brief of telefonisch. Vertel ons precies waarover u ontevreden bent. Wees zo concreet mogelijk en noem data en namen. De verantwoordelijke manager van Stadgenoot zal uw klacht behandelen en zoeken naar een passende oplossing. Wij zullen binnen twee weken een reactie geven op uw klacht. Dat kan een inhoudelijke reactie zijn, maar ook een bericht waarin wij aangeven wanneer we inhoudelijk op uw klacht kunnen reageren.

Komt u er met ons niet uit, dan kunt u –afhankelijk waar uw klacht over gaat- naar de Ombudsman, de Huurcommissie, het Wijk Steunpunt Wonen (WSW), naar de gemeente Amsterdam of naar de rechtbank.

De Ombudsman

Stadgenoot doet er alles aan om haar klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u een klacht heeft over de diensten, leveringen of handelswijze van Stadgenoot, of van een van de medewerkers van Stadgenoot. U kunt daarvoor de Ombudsman van Stadgenoot inschakelen. Meer informatie over de Ombudsman en hoe u een klacht bij de Ombudsman indient, leest u hier: stadgenoot.nl/ombudsman.

De Huurcommissie

De Huurcommissie is een landelijke, onafhankelijke overheidsorganisatie. Zij helpt bij geschillen over huurprijs, onderhoud en servicekosten van de woning. Soms wordt er een zitting georganiseerd. De uitspraak van de Huurcommissie is bindend, tenzij u of Stadgenoot binnen acht weken naar de Kantonrechter stapt. U legt het probleem altijd eerst schriftelijk aan Stadgenoot voor. Als u er met Stadgenoot niet uitkomt, kunt u een procedure opstarten. Daarvoor moet u een verzoekschrift downloaden van huurcommissie.nl. U kunt ook bellen: 0800 - 488 72 43. Als er een procedure volgt, moet u € 25,- betalen. U kunt het geld terugvragen als u erg weinig te besteden hebt. Zie ook daarvoor de website van de Huurcommissie.

Huurt u een woning in de vrije sector, een parkeerplaats of bedrijfsruimte? Dan kunt u uw geschil niet aan de Huurcommissie voorleggen. Wel kunnen vrijesectorhuurders de aanvangshuur binnen een half jaar na aanvang van de huur laten toetsen door de Huurcommissie.

Stichting !WOON - thuis in de stad

!WOON vindt u door de hele stad heen. Ze bieden ondersteuning aan alle Amsterdamse huurders, bewonersgroepen en woningzoekenden. !WOON bij u in de buurt vindt u op wooninfo.nl.

Woningtoewijzing

Vanaf 1 januari 2015 bestaat de Klachtencommissie Toewijzing Corporatiewoningen Amsterdam (KTCA) niet meer. Indien u het niet eens bent met een besluit over een urgentie of woningtoewijzing kunt u een bezwaar indienen bij de gemeente Amsterdam.

Deze website maakt gebruik van cookies om onze content beter op uw voorkeuren af te stemmen. Zie ook onze privacy verklaring. Akkoord

Suggesties?

Wat vind je van onze website?

Stadgenoot.nl is een digitaal portaal voor iedereen die op zoek is naar informatie over Stadgenoot: woningen, bedrijfsruimtes of parkeerplaatsen, huurderszaken, vacatures en andere organisatieaangelegenheden. We willen een overzichtelijke en informatieve site aanbieden die aan de behoeftes van onze bezoekers tegemoet komt.

We blijven de website continu verbeteren. Dit doen we het liefst met jullie opmerkingen en ideeën. Denk met ons mee en laat weten wat je van onze website vindt en wat er beter zou kunnen.

Wat vind je van onze website?

één antwoord mogelijk